czwartek, 15 września 2016

SBB - Chicago, Oak Theatre, 10.06.1994 r. Wspomnienia fana Mariusza.

Fani SBB nie przestają zadziwiać. W ubiegłym tygodniu otrzymałem e-maila od fana Mariusza z propozycją wysłania kilku skanów, był to bilet SBB z koncertu w Chicago (przy okazji znamy już dokładną datę) oraz dwa wycinki prasowe z nowojorskiego "Nowego Dziennika" i nieznanej gazety z lat siedemdziesiątych (tradycyjnie wołam o pomoc). Fan Mariusz dał się namówić na garść wspomnień. Bardzo dziękuję. 
   Zapis koncertu w Oak Theatre znajdziemy w postaci czterech bonusów na płycie "Live in America '94". Natomiast w boksie "Buchholz/Międzyzdroje/Chicago" pod numerami płyt CD 4 i 5 kryje się prawdopodobne kompletny zapis koncertu. W boksie zostały zmienione dwa tytuły utworów "Oak Theatre", to "Third Stone from the Sun" Hendrixa, natomiast "Swinging Blues SBB" z wyciętym Skrzekiem mówiącym Góralu czy ci nie żal, to "Improv: Norwegian Blues Band". Ponadto w utworze "Ameryka" z płyty SBB pobrzmiewają echa tamtych wydarzeń, rozczarowanie show-biznesem (patrz książeczka), to właśnie po tej trasie koncertowej Jerzy Piotrowski postanowił  zostać w Ameryce. Serdecznie zapraszam do lektury.

PS Ostatnia część wycinków fana Jana w okolicach przyszłego piątku.


SBB, Oak Theatre, 10.06.1994 - bilet na koncert w cenie 12 dolarów. Na CD "Live in America '94" podano datę 09.06.1994 z kolei w książeczce dołączonej do boksu "Buchholz/Międzyzdroje/Chicago" widnieje notka: "Czerwiec 1994, dokładna data nieznana". Autograf Józefa Skrzeka uzyskany przed krakowskim koncertem w 2001 r. 



SBB w Oak Theatre

O koncercie SBB w Chicago usłyszałem w małym polonijnym radiu, które nadawało swój program kilka godzin dziennie. Nie spotkałem się z żadną inna promocją i nie byłem zaskoczony małą publicznością. Wcześniej w ciągu dnia pojechałem do Oak Theatre sprawdzić to na miejscu i miałem szczęście spotkać ekipę SBB. Od tyłu budynku można było wejść do środka i na scenę. Józef w dobrym humorze i Andrzej Rusek ćwiczyli fragmenty utworów. Lakis co jakiś czas uderzał na perkusji. Obecny był Jerzy Piotrowski i Janusz Hryniewicz. Speszony spotkaniem ze swoimi idolami dostałem autografy i miałem możliwość porozmawiać o pierwszym SBB, płytach, późniejszych projektach i zespołach. Fajnie, że ich opinie pokrywały się z moimi gustami. Do sprzedaży były m.in. SBB "Live 1993" i sporo "Welcome" na winylu... Zakupiłem fajną okolicznościową koszulkę SBB. Z bliska zobaczyłem dobry koncert. Szczególnie Jerzy Piotrowski zagrał bardzo dynamicznie. Bardzo żałuje, że nie zrobiłem żadnych zdjęć. Zaraz po koncercie młodzież zaczęła wchodzić chyba na jakąś dyskotekę...W 1995 roku Oak Theatre został wyburzony i wybudowano tam drive-thru bank.

Fan Mariusz
12.09.2016 r.



??? "Muzykalia. Józef Skrzek", Barbara Chwirot. Fot. Wiktor Franczyszyn. 



Nowojorski "NOWY DZIENNIK" 10-11 maja 1997 r. - "Szukaj, Burz, Buduj", Daniel Wyszogrodzki. 
Nowy Dziennik kiedyś był gazetą codzienną, dzisiaj jest tygodnikiem. D.Wyszogrodzki prowadził rubrykę w wydaniach weekendowych.



*       *       *



SBB "Live in America '94". Skan arch. wł.



SBB "Buchholz/Międzyzdroje/Chicago". Skan arch. wł.




WYCINKI PRASOWE (NIE TYLKO) NA BLOGU:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz